Websites: wat is er anders?

Home Nieuws Websites: wat is er anders?

Momenteel nog niet veel. Schaken.nl en Schaakbond.nl zijn inhoudelijk nog vrijwel exact zoals ze waren, alleen nu met een frissere look en (hopelijk) modernere uitstraling.

Wat nu is veranderd: het design. Goed voor iedereen om rustig te kunnen wennen aan de nieuwe kleuren, foto's etc. Maar de menustructuur is momenteel nog vrijwel identiek aan hoe het was. 

We zullen die menustructuur de komende weken wel aanpassen. Hoe precies - en waarom?

  • Toevoegen van menu-items die we nu missen
  • Verwijderen van menu-items die niet vaak worden bezocht, of niet genoeg relevantie hebben
  • Op prominentere plek zaken als Schoolschaak, online schaken of belangrijke projecten
  • Verplaatsen van menu-items van Schaken.nl naar Schaakbond.nl, of andersom.

 

Dit betekent dat zo ongeveer eind april, als de beide websites naar verwachting helemaal klaar zijn, er een veel duidelijker onderscheid zal zijn tussen Schaken.nl en Schaakbond.nl.

Schaakbond.nl blijft dan de vertrouwde, rustige site met alle informatie die relevant is voor leden van de schaakbond, voor clubs, voor scholen en voor organisatoren. Zeg, zoals het altijd was - maar met dan ook echt alle uitslagen en specifieke info die voorheen op Schaken.nl stond. 

Schaken.nl is dan meer gericht op nog-niet Schaakbond leden. Alles dus wat interessant is voor ongebonden sporters, voor schakers die al lang niet meer gespeeld hebben maar nog wel interesse hebben, of voor jonge schaakliefhebbers die misschien wel online willen schaken of een club zoeken. Schaken.nl wordt dan iets 'flitsender', met enthousiaste artikelen die soms ook de media buiten het schaken zullen interesseren. 

De artikelen worden nu al op deze manier verdeeld over de beide sites: rustige, serieuze en inhoudelijke stukken op Schaakbond; alle iets meer jeugdige, promotionele en grappige stukken op Schaken.nl. Grote stukken over grootste gebeurtenissen zullen ook in de toekomst op beide sites worden geplaatst.

Op deze manier heeft iedere site zijn eigen doelgroep, wat moet leiden tot een beter bereik van allebei de platformen. En: met minder mensen die 'verdwaald' raken tussen alle info die voor hen helemaal niet belangrijk is.